facebook pixel
מי אני?
שמי ד"ר ינון אריאלי ואני משקיע במניות מאז 2001. ביום-יום אני מנהל כסף ללקוחות גדולים ומייעץ לחברות בנושאי השקעות. בנוסף, אני כותב טורים על מניות באתרים הכלכליים, מעביר קורס השקעות ערך, ואני חושב שכסף זה לא הדבר הכי חשוב בחיים.
איך אני משקיע?
אני מאמין במה שעובד בהשקעות - קניית מניה במחיר זול מאוד מתחת למחיר ההוגן שלה והחזקתה בסבלנות עד שתחזור לשם ותניב לנו רווחי הון משמעותיים בדרך. זה עובד מדהים בשביל וורן באפט כבר 60 שנה ולכן יעבוד גם בשבילנו. אלו העקרונות שלמדתי מהמשקיעים הגדולים ואותם אני מיישם בתיק שלי:
  1. ניהול תיק של 12-15 מניות לטווח ארוך
  2. קנית מניות הנסחרות מאוד בזול ביחס למחיר ההוגן שלהן
  3. התרכזות במניות הנסחרות בחו"ל
  4. מעט פעולות מסחר
  5. החזקת כל מניה ברציפות כמה שצריך
  6. התעלמות מאירועים מאקרו-כלכליים ומהתנודתיות של השוק
במה אני לא משתמש
יש אסטרטגיות ורכיבי השקעה שרק יובילו אתכם להפסיד כסף, ומהם אני מתרחק:
  1. מסחר קצר טווח (day trading)
  2. ריבוי פעולות מסחר
  3. ניתוח טכני
  4. מסחר במטבעות (פורקס)
  5. מסחר באופציות מעו"ף
  6. שימוש במינוף גדול
  7. הליכה אחר העדר והשקעה בטרנדים

איך זה עובד


התיק מורכב בעיקר ממניות הנסחרות בבורסות בארה"ב (וקצת בישראל ובשאר העולם), הנבחרות בפינצטה לאחר ניתוח מעמיק ורכישתן בהנחה גדולה לשווי ההוגן שלהן.

מה זו הנחה גדולה? אני אוהב לקנות דולר ולשלם עליו חצי דולר בלבד, כלומר לקנות מניה בפחות ממחצית המחיר האמיתי שהיא שווה, הנגזר מהשווי הכלכלי של פעילות החברה שלה.

כדי למקסם את תשואת התיק בכל תנאי שוק, הוא מורכב משילוב של מניות ערך – חברות איכותיות הנסחרות עמוק מתחת למחיר ההוגן שלהן, מניות צמיחה הנסחרות בתמחור אטרקטיבי, ומניות של "מקרים מיוחדים", בעיקר מניות ספין אוף, שהמשקיעים לא מתמחרים אותן נכון ולכן יש להן פוטנציאל עלייה משמעותי.

אני משתמש באסטרטגיית השקעת ערך המתבססת על "קנה בזול ומכור במחיר ההוגן", ולכן לאחר הרכישה אני מחזיק את המניות בסבלנות כמה שצריך עד שהן עולות בחזרה למחיר ההוגן. זה אורך בדרך כלל בין שנה למספר שנים. בתיק יש בדרך כלל כ-15 מניות, כך שאתם יכולים להבין שמבוצעות בו מעט פעולות קניה ומכירה, בדיוק כמו צורת ניהול קרנות ההשקעה של משקיעי הערך המצליחים ביותר בעולם.

אם גם אתם רוצים להשקיע בשוק ההון, הנה דרך יעילה בעיני לעשות זאת:

1. פתחו חשבון השקעות (בניהול עצמאי) אצל ברוקר פרטי
2. החליטו על סכום ההשקעה
3. בנו את תיק המניות שלכם

1. פתחו חשבון השקעות אצל ברוקר פרטי

הברוקרים הפרטיים (נקראים "חברי בורסה") הם אותם בתי השקעות שאתם מכירים היטב, משום שהם מנהלים את קרנות הפנסיה, קופות הגמל וביטוחי המנהלים שלכם. היתרון הגדול הוא שאצלם לא תשלמו דמי ניהול חשבון גבוהים או עמלות אחרות שיגבה מכם הבנק. הברוקרים הפרטיים גובים דמי ניהול נמוכים בלבד ועמלה מזערית עבור פעולות הקנייה והמכירה של ניירות הערך שתבצעו. זה הכל. ללא עמלת מינימום או עמלת מינימום של כמה שקלים בודדים, ללא דמי משמרת, ללא דמי ביטול פעולה או עמלות אחרות.

בנוסף, אצל ברוקר פרטי הכסף שלכם שנמצא בעובר ושב (עו”ש) יזוכה אוטומאטית בריבית גבוהה באופן משמעותי מהריבית שתקבלו עבור הפיקדונות בבנקים. שעות הפעילות היומיות של הברוקרים גם נמשכות שעות רבות יותר מאשר בבנקים, ולכן תוכלו לקבל בדרך כלל שירות גם בשעות הערב.

2. החליטו כמה אתם רוצים להשקיע

השקיעו במניות רק כסף עודף שלא תזדקקו לו בחמש השנים הקרובות. כספים להם תזדקקו בשנים הקרובות, עדיף להשקיע ברכיבים סולידיים בלבד (אג"ח ממשלתיות ופיקדונות).

3. בנו את התיק שלכם

בחרו סל מניות על פי צרכיכם, מומלץ ללמוד ולהתייעץ עם יועצים מוסמכים לפני שפועלים, כדי לפעול בחוכמה ולהנות מפירות לאורך זמן.

התיק עובד נהדר כשמתמידים בהשקעה ברציפות לאורך זמן

אסטרטגיית ההשקעה שלי מבוססת על קנית מניות הנסחרות במחירים אטרקטיביים, והחזקתן בסבלנות כמה שצריך, לפעמים אפילו כמה שנים. בדרך, מניות עשויות לעלות ולרדת, וההצלחה תלויה בהתמדה וסבלנות בהחזקת המניות בתיק. עד היום זה עבד נהדר ואני מעריך שהשקעה חכמה וסבלנית כזו תמשיך לעבוד מצוין גם בעתיד.


דילוג לתוכן